Uw administratie

Samenwerken aan uw administratie. 
Wat wilt u zelf doen? En waarmee kunnen wij u helpen?

Inkoopfacturen

Verwerken

Van uw leveranciers zult u de meeste facturen digitaal ontvangen. Deze kunt u dan heel eenvoudig doorsturen naar het e-mailadres van uw administratie of bewaren in een gekoppelde map van OneDrive of Dropbox. De andere facturen zult u zelf moeten scannen of uploaden op de website. Een andere mogelijkheid is het om de handige app op de smartphone te gebruiken om de inkoopfacturen te fotograferen en digitaal aan te bieden.

Alle inkoopfacturen, bonnen en andere documenten voor uitgaven worden dus elektronisch opgeslagen en aangeboden in het systeem. Hierdoor is er dus altijd een elektronisch archief beschikbaar. De tijd dat alle inkoopfacturen in een map stonden in de kast, is met dit systeem verleden tijd.

In het systeem wordt getracht de inkoopfactuur of bon zo goed mogelijk te herkennen. Leveranciers die geregistreerd staan bij de fraudedesk worden afgewezen. Reeds bekende en geboekte inkoopfacturen worden uiteraard niet nogmaals opgenomen. Vervolgens wordt een boekingsvoorstel getoond, dat gebaseerd is op de instellingen van de leverancier en wat er eerder is gebruikt in de financiële administratie.

U heeft een heel goed en actueel overzicht van de posten die zijn aangeboden. Ook kunt u eenvoudig de status van deze posten zien, of ze al geboekt zijn en als betaald zijn gemarkeerd.

Goedkeuren

Bij het verwerken van de inkoopfacturen kunnen wij niet toetsen of de factuur doelmatig en rechtsmatig is. Dat is iets dat wij toch echt aan u moeten overlaten. Dit kunt u eenvoudig oplossen door alleen de goedgekeurde inkoopfacturen aan te bieden.

Daarnaast is het systeem ook uit te breiden met de optie dat een of meerdere medewerkers eerst de factuur digitaal moeten goedkeuren voordat deze betaald kan gaan worden. Hierbij kunnen selecties worden gemaakt op leverancier, grootboekrekening, kostenplaats, kostendrager, projectcode of bedrag. De keuze is aan u.

Betalen

Als laatste stap in het proces is het betalen van uw leveranciers. Hierbij kunnen wij u ook heel eenvoudig ondersteunen. Bijvoorbeeld door het periodiek verstrekken van een betaaladvieslijst tot aan het klaarzetten van de betalingsopdracht bij uw bank. Het enige dat u dan nog hoeft te doen, is de betaling autoriseren en goedkeuren. Hoe gemakkelijk is dat?

Nieuws met label 'Verkoopfacturen'

Bekijk nieuws zonder te selecteren op label

Nieuw btw-identificatienummer voor eenmanszaken

20191010-btwnummer.png10 okt Vandaag ontvangt de eerste groep mensen met een eenmanszaak van de fiscus een nieuw btw-identificatienummer (btw-id). In totaal ontvangen deze maand circa 1.3 miljoen ondernemers dit nieuwe ... lees verder
Labels
Administratie
Advies
Belasting
Fiscale aangiften
Inkoopfacturen
Verkoopfacturen

Exact Online Starter: handig samenwerken

20170530-exactonlinestarter.png30 mei Als goede accountant denk je graag pro-actief mee met je klant, en geef je inzage in interessante analyses en rapporten. Dat doe je eenvoudig met Exact Online Starter. Zeker met het aantal ... lees verder
Labels
Administratie
Bankmutaties
Debiteurenbewaking
Diverse posten
Fiscale aangiften
Inkoopfacturen
Rapporteren
Salaris
Verkoopfacturen