Slimme pakketten

Om een goede indicatie te krijgen van de kosten voor jouw bedrijf hebben we diverse slimme pakketten samengesteld.

Design - Veelgestelde vragen

›› Zijn de pakketten voor iedereen geschikt?

Nee. Wel hebben wij onze slimme pakketten zo samengesteld, dat er voor elke ondernemer of bestuurder wel een oplossing mogelijk is. Zo hebben wij een eerste onderscheid gemaakt op het aantal (geschatte) inkoopfacturen per maand om te verwerken. De slimme pakketten van het type basis en plus zijn uitbreidbaar en zou dus moeten voorzien in elke gewenste oplosssing.

›› Wanneer kan ik beginnen?

Beginnen met onze slimme pakketten kan altijd. Wel is het handig om onze opdracht synchroon te laten verlopen met uw boekjaar. Mocht u instappen op een later moment, dan zullen wij (mogelijk) eenmalig wat extra kosten in rekening moeten brengen. 

›› Kan mijn huidige administratie worden overgenomen?

U heeft een bewaarplicht van 7 jaar na de laatste definitief opgelegde aanslag. Hierdoor is het doorgaans verstandig om minimaal 10 jaar lang de administratie te bewaren. Het is dan ook raadzaam om de mutaties van de administratie waarin u nu werkt over te nemen naar de nieuwe omgeving.

Dit is heel eenvoudig, wanneer uw huidige boekhoudpakket een Audit file kan aanmaken. Dan kunnen wij heel eenvoudig deze gegevens overnemen naar de nieuwe omgeving. Dat geeft niet alleen heel veel inzicht in de ontwikkelingen van uw ondermeing, maar ook een goed gevoel dat u voldoet aan de bewaarplicht en dit simpel en eenvoudig heeft opgeslagen op een veilige plek.

Wel zullen wij voor deze werkzaamheden eenmalig een extra bedrag in rekening brengen. De hoogte hiervan is afhankelijk van het boekhoudpakket waarmee u nu werkt en de gegevens die u wilt overzetten. Denk hierbij aan lay-outs en dergelijke.

›› Is het mogelijk tussentijds het pakket aan te passen?

Het kan natuurlijk goed dat er zich wijzigingen voordoen in uw situatie en dat u hierdoor uw pakket anders zou willen samenstellen. Het afnemen van een groter type pakket (Instap, Basis of Plus) is op elk gewenst moment mogelijk. Net als van Plus naar Basis en in sommige gevallen ook naar Instap.

De opties winstaangifte, jaarrekening, publicatiestukken, aangifte vennootschapsbelasting en salariskoppeling hebben een looptijd van een boekjaar en kunnen dus pas na afloop van het boekjaar worden aangepast. Hierbij geldt wel een opzegtermijn van 3 maanden, zodat wij de nodige wijzigingen tijdig kunnen doorvoeren.

›› Kunnen jullie ook mijn aangifte inkomstenbelasting doen?

Vanuit de administratie kunnen wij de winstaangifte samenstellen. Dit is een bijlage die benodigd is voor uw aangifte inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen. Uiteraard kunnen wij die aangifte ook voor u doen. Hiervoor zullen wij wel een separate aanbieding voor toezenden.

Aanbieding ontvangen ››

›› Alles digitaal? Is er dan geen persoonlijk contact meer?

Wij doen het liefste zo veel mogelijk digitaal. Maar niet alles. Wij kunnen alleen een goede dienstverlening bieden als wij weten wat u doet en wat u bezighoudt. Daarom komen wij juist graag bij u langs voor een kennismakingsgesprek, het doornemen van de tussentijdse rapportages of het bespreken van de jaarrekening en bijbehorende fiscale aangiften. Op een tijdstip dat het u uitkomt. Dat vinden wij heel gewoon.

Medewerker Smart Visie

Hulp nodig?

"Ik help je graag bij het maken van de juiste keuze!"

Contact
Scroll naar boven