Bericht voor ##fullname##
U kunt de nieuwsbrief ook online bekijken.
Logo - Smart Visie
De eindsprint

Beste ##fullname##,

Het laatste kwartaal van het jaar is aangebroken en het einde van dit jaar komt al snel dichterbij. Een aantal ondernemers moeten dit kwartaal nog even er flink aan trekken om de gewenste targets en doelen te behalen, terwijl anderen het rustig aan kunnen gaan doen. Tevens begint de vraag te spelen hoe het allemaal volgend jaar gaat verlopen. Welke targets en doelen heb jij bijvoorbeeld gesteld?

Naast het stellen van targets en doelen is het natuurlijk goed om deze te kunnen monitoren. In november is de verwachting dat klanten een app kunnen gaan downloaden waarin zij dit altijd en overal kunnen doen. 24 uur per dag en 7 dagen per week. Altijd up-to-date met informatie uit verschillende bronnen indien nodig. Denk hierbij aan de financiële administratie, salarisadministratie en bijvoorbeeld de urenregistratie. Hou dus de website in de gaten voor meer informatie hierover of neem even contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Al met al kan ik dus stellen dat het laatste kwartaal nog even spannend wordt. Met hetgeen is ingepland, zal ik de aan mezelf opgelegde targets en doelen gaan behalen voor het gehele jaar. De nieuwe website heeft bijgedragen in het verbeteren van de communicatie met de klanten en is straks met de lancering van de app weer helemaal up-to-date. Ook volgend jaar beloofd weer veel goeds. Met vertrouwen kijk ik dan ook uit naar de eindsprint naar dit jaar om te gaan beginnen aan het komende jaar.

Met vriendelijke groet,
Jacco Scheer

Klantenportaal

Als online dienstverlener willen wij graag ook digitaal communiceren met onze klanten. De elektronische nieuwsbrief is hiervan een voorbeeld. Maar wij gaan verder. Zo is er voor onze klanten een klantenportaal waarin wij op verschillende manieren met elkaar kunnen communiceren op het moment dat het u uitkomt.

Klanten hebben toegang tot het klantenportaal, waarbij de gebruikersnaam gelijk is aan het e-mailadres dat bij ons bekend is. Het wachtwoord zal de eerste keer gewijzigd kunnen worden door deze op te vragen middels de optie 'Wachtwoord vergeten?'.

Klantenportaal: Uw gegevens

Zou u willen weten welke persoonlijke gegevens wij van u bijhouden? Voor klanten is dit eenvoudig te controleren op het klantenportaal. Voor relaties die geen toegang hebben tot het klantenportaal, kunnen wij melden dat wij alleen de naam en het e-mailadres in onze database hebben staan.

Wilt u een wijziging doorvoeren in uw gegevens? Bent u verhuist of heeft u een nieuw e-mailadres of telefoonnummer? Deze wijzigingen kunt u zelf doorgeven op het klantenportaal via de menukeuze 'MIJN PROFIEL'.

Klantenportaal: Afspraak maken?

Natuurlijk is persoonlijk contact wenselijk, maar soms is het maken van een afspraak een hele opgave. Drukke agenda's op elkaar afstemmen kan dan ook een hele tour zijn.

Om het een en ander iets eenvoudiger te maken, heb ik daarom mijn agenda beschikbaar gemaakt. Mensen die toegang hebben tot het klantenportaal kunnen dan gemakkelijk raadplegen wat de mogelijkheden zijn op een door hen gewenst tijdstip via de menukeuze 'BESCHIKAARHEID'. Hopenlijk maakt dit het een en ander wat eenvoudiger.

Zelfstandig ondernemer worden, zijn en blijven

Dit jaar is er nogal wat te doen rondom zelfstandig ondernemer zijn en blijven. Vakbonden zijn van mening dat er sprake is van oneerlijke concurrentie ten opzichte van de mensen in loondienst en er zijn wat wijzigingen geweest in het aantonen van zelfstandig ondernemerschap. De VAR verklaring is verdwenen en de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) heeft zijn intrede gedaan.

Deze discussie is niet helemaal nieuw. In mijn blog van 13 april 2007 heb ik al eens aandacht aan besteed in zelfstandig ondernemerschap worden, zijn of blijven in fiscale zin. Wel leidt de overheidsbemoeienis weer tot veel paniek in ondernemersland. Ook mijn samenwerkingspartner Recht Wel heeft in haar blog dit jaar al aandacht besteed aan het verdwijnen van de VAR verklaring en de gevolgen hiervan. 

Uiteraard blijven wij het nieuws volgen en zullen wij onze klanten en opdrachtgevers blijven informeren over de gevolgen. Of de Wet DBA nu een goede ontwikkeling is, wil ik graag in het midden laten. Wel hoop ik op een stabiel beleid voor de komende tijd en niet dat ondernemerschap een soort van speelbal wordt, zoals de fiscale bijtelling op de auto. Daar is ondernemend Nederland zeker niet bij gebaat.

Ondernemer: to be or not to be!

Wanneer ben je nu eigenlijk ondernemer? Een belangrijke vraag die je eerst goed moet gaan beantwoorden. Blijft hetgeen je uitoefent een hobby of wil je het verder gaan uitbouwen en er zelfs je beroep van maken. Iedereen begrijpt dat dit twee uitersten zijn, maar waar ligt de grens en wie bepaalt deze nu eigenlijk?

Hocus Pocus rondom de verdwenen VAR-verklaring?

Als je ogen en oren goed hebt opengehouden als ondernemer, dan is het je niet ontgaan dat de VAR-verklaring verdwijnt. Maar als je berichtgeving moet geloven, dan is het opeens ingewikkeld en sprake van een ernstige gevaarzetting. De Wet DBA wordt daarbij veelvuldig benoemd.

Nieuwsberichten op onze site

Met enige regelmaat worden er nieuwsberichten geplaatst op de website. De meest belangrijke berichten van de afgelopen periode heb ik opgenomen in deze nieuwsbrief. 

Veilig communiceren via internet

Steeds meer websites hebben een groene adresbalk op internet. Maar waarom overstappen van http naar https? Wij werken met vertrouwelijke gegevens en willen dit graag vertrouwelijk houden.

Dit betekend dat het onwenselijk is dat informatie van klanten rondslingerd op bureau's of in de auto. Daarom is onze website ook uitgebreid met een extra veiligheidscertificaat. 

Hoge Raad grijpt niet in op belasting spaargeld

De Hoge Raad ziet geen aanleiding om de belasting op vermogen voor het jaar 2011 ongeldig te verklaren. De hoogste rechter zegt dat in een rechtszaak die was aangespannen door iemand die de percentages willekeurig vond. Eerder werd gesteld dat er sprake zou zijn van schending van het eigendomsrecht en dat de heffing niet door de beugel kon. Die mening delen de rechters dus niet.

Van onze samenwerkende partners

Met verschillende partijen is een samenwerkingsverband aangegaan. Je kunt immers niet alles weten en ik vind het belangrijk om te weten wie het dan wel weet. Met welke partijen er allemaal wordt samengewerkt, kun je terugvinden op de website. In deze nieuwsbrief heb ik een tweetal blogberichten opgenomen, welke zeker het lezen waard zijn.

Online factureren is sneller, veiliger én nauwkeuriger

Efficiënte facturatie zorgt voor een gezonde cashflow en een gezonde cashflow zorgt voor goede zaken. Het moraal van dit verhaal? Efficiënte facturatie is goed voor de zaken. Tot dusver de theorie. Hoe brengen we die in praktijk? Het maken van duidelijke, nauwkeurige facturen is slechts het begin.

Zo zorg je ervoor dat klanten sneller betalen!

Het klinkt misschien wat gek, maar als ondernemer ben je in belangrijke mate bepalend voor het betaalgedrag van je klanten.

Op het moment dat jij een strak debiteurenbeleid voert, betalen klanten aanzienlijk sneller dan wanneer je een ‘soepel’ beleid voert.

Facebook Twitter LinkedIn Google plus
Smart Visie
Vleugevaren 4
2661 PP Bergschenhoek
 
T 087 – 78 48 513
E info@smart-visie.nl