Bericht voor ##fullname##
U kunt de nieuwsbrief ook online bekijken.
Logo - Smart Visie
Bent u er al klaar voor?

Beste ##fullname##,

De deadline voor de jaarlijkse invuloefening is aanstaande. Kon men vroeger dit aankondigen als de jaarlijkse 1 april grap van de Belastingdienst, gaat dit tegenwoordig niet meer op. Niet alleen door het verschuiven van de uiterste inleverdatum naar 1 mei, maar ook omdat er eigenlijk niet veel meer te lachen valt bij het invullen. Veel aftrekposten zijn vervallen en het invullen wordt steeds meer vereenvoudigd.

Toch besluiten nog steeds veel mensen om deze werkzaamheden uit te besteden aan een belastingadviseur of consulent. Uit angst om iets fout te doen, toch nog een aftrekmogelijkheid vergeten of gewoon omdat er geen zin is om jezelf erin te verdiepen.

Ondanks dat het misschien steeds eenvoudiger wordt, kan het toch behoorlijk complex zijn of worden. Middeling (voor mensen met jaarlijks wisselende inkomsten), giften, specifieke ziektekosten, winst uit onderneming of ter beschikking gesteld vermogen zijn zaken die de jaarlijkse invuloefening wat ingewikkelder kunnen maken. Overigens wil ingewikkelder niet zeggen dat dit gelijk ontzettend veel tijd (en dus meer geld) hoeft te gaan kosten. Automatisering kan ons namelijk ontzettend helpen en ook dit soort zaken veel eenvoudiger maken.

Mij valt het elk jaar op dat ik mensen tegenkom die hun aangifte uitbesteden en dan hun persoonlijke DIGID code hebben afgegeven. Ik blijf mij erover verbazen, omdat dit voor mij hetzelfde is als jouw paspoort weggeven. Mensen die beschikken over iemand DIGID kunnen zo ontzettend veel dingen regelen. Juist ook die dingen die je niet zou willen, maar hoe voorkom je dat dan aan de voorkant?

Om dat soort problemen te voorkomen maak ik al jaren gebruik van professionele aangiftesoftware met een certificaat. Op deze manier kunnen de overheidsinstanties herkennen wie zaken heeft geregeld en kunnen direct zien dat het hierbij gaat om een intermediair. Dat voorkomt veel problemen en maakt zaken helder en transparant.

Als u dus besluit om deze werkzaamheden uit te besteden aan een ander, doe het dan veilig en geef dit soort zaken niet uit handen. Anders kan de jaarlijkse invuloefening wel eens uw grootste nachtmerrie worden. 

Met vriendelijke groet,
Smart Visie
Jacco Scheer

Onze diensten

Als allround dienstverlener op fisaal en administratief gebied zijn er natuurlijk veel mogelijkheden om u te ondersteunen of te ontlasten. De komende periode zullen de volgende twee diensten het meest door ons worden uitgevoerd. Een compleet overzicht van al onze diensten, staat natuurlijk vermeld op onze website: https://www.smart-visie.nl.

Belastingaangiften

De komende perioden zullen wij weer de nodige aangiften inkomstenbelasting verzorgen voor een groot aantal particulieren en ondernemers.

Interim diensten

Voor tijdelijke vervangen tijdens ziekte van een van uw medewekers of juist ter ondersteuning tijdens grote drukte en piekmomenten.

Nieuwsberichten op onze site

Op onze website publiceren wij met enige regelmaat berichten die wij graag onder uw aandacht zouden willen brengen. Hierna een selectie.

Toeslagen 2015 verkeerd berekend

De definitieve berekening van de toeslag 2015 die is berekend op 3 maart 2017, is onjuist. Dat meldt de Belastingdienst. Het bedrag klopt niet doordat de dienst de toeslag op basis van onjuiste inkomensgegevens heeft berekend. Deze toeslagen worden opnieuw bekeken.

Btw-aangifte over 2016 corrigeren vóór 1 april 2017

Hebt u over 2016 te weinig btw aangegeven? Geef de btw dan alsnog aan met het digitale formulier ‘Suppletie omzetbelasting’. Dan voorkomt u belastingrente en mogelijk een boete als u aangifte en de eventuele betaling doet vóór 1 april 2017.

Berichten van onze partners

Om onbezorgd te kunnen ondernemen is het belangrijk dat er met u wordt meegedacht. Daarom werken wij samen met andere partners. Voor een volledige dienstvereling zonder zorgen.

Business events: 10 tips voor een hogere ROI

Waarom ga jij naar business events? Wij stelden deze vraag aan de bezoekers van De Tijdstrijd en het antwoord was duidelijk: managers en ondernemers kwamen vooral om te netwerken.

Achteraf hadden ze gelukkig meer verzameld dan alleen visitekaartjes: ze waren een hoop informatie over time management rijker.

Handtekening gevangen?

“Waar is dat document met die handtekening van mijn klant? Grrrrr, ik heb er niet op gelet en nu heb ik geen getekende offerte. Mijn factuur moet eruit. Zo direct is mijn klant niet akkoord met de offerte."

"Ik wil aan de slag. Mijn klant wil dat ik aan de slag ga. Maar ik heb die handtekening niet binnen. Moet ik nu gaan zeuren om die handtekening? Ik wil eigenlijk geen druk leggen op de relatie.”

Alleen voor klanten & intermediairs

Op onze website hebben wij een klantenportaal. Een online omgeving en wat meer mogelijkheden. Specifiek voor onze klanten en intermediairs die bemiddelen in interim opdrachten.

Klik op de button voor meer informatie en om de betreffende functionaliteit te gebruiken.

Uw Profiel

Voor het inzien van uw persoonlijke gegevens of natuurlijk voor het eenvoudig wijzigen hiervan.

Uw dossier

Een overzicht van alle door ons opgestelde rapportages, brieven en dergelijke. Helder een overzichtelijk bij elkaar.

Bestanden delen

Voor het eenvoudig en veilig delen van informatie. Bijvoorbeeld voor uw aangifte inkomstenbelasting.

Speciaal voor u

Berichten die wij graag alleen delen met onze klanten. Over bijvoorbeeld de beschikbaarheid of over onszelf.

Afwezig: week 09

In week 9 (van maandag 27 februari tot en met vrijdag 3 maart) ben ik verminderd tot slecht telefonisch bereikbaar. In die periode zal ik namelijk voor een paar dagen in Hamburg (Duitsland) verblijven.

Beschikbaarheid

Mijn agenda is online te raadplegen voor klanten. In de online omgeving kan eenvoudig worden gecontroleerd of er al een afspraak staat of juist niet. Wellicht maakt dit het een en ander wat eenvoudiger.

Facebook Twitter LinkedIn Google plus
Smart Visie
Vleugelvaren 4
2661 PP Bergschenhoek
 
T 087 – 78 48 513
E info@smart-visie.nl